Kráľovnou zeleniny je, podľa odborníkov na zdravé potraviny, brokolica. Konzumovať sa dá surová i varená. Najvhodnejší spôsob prípravy z hľadiska zachovania vitamínov a živín je dusenie na pare. Výborná je najmä v kombinácii s cuketou, mrkvou či karfiolom, s ktorými tvorí mimoriadne lahodný základ pre zeleninový šalát.

Dnes máme pre čitateľov pripravený ale iný recept – Rizoto s brokolicou a hráškom.

Zeleninu odporúčame kúpiť v MARKO TATRY.

Na prípravu zeleného rizota potrebujeme: soľ, olivový olej, čierne mleté korenie, tri strúčiky cesnaku, čerstvú menšiu brokolicu, pol šálky hrášku, dva hrnčeky ryže, citrónovú šťavu.

Postup: Hrášok prepláchneme vodou a dáme spolu s umytou a očistenou brokolicou variť v osolenej vode s pár kvapkami oleja a štipkou sódy bikarbóny. Stačiť bude aj menšie množstvo vody, suroviny sa tak uvaria skôr v pare ako vo vode. Keď bude zelenina zmäknutá, poriadne všetko spolu vymixujeme s lyžičkou oleja a citrónovej šťavy. Do omáčky pridáme pretlačené strúčiky cesnaku. Medzitým sme si pripravili ryžu, ktorá je už uvarená domäkka. Všetko spolu zmiešame a ochutíme korením. Na ozdobu môžeme pridať grilovaný syr, strúhaný parmezán alebo grilovanú cuketu. Keďže náš recept neobsahuje lepok, ani laktózu, je vhodný pre celiatikov, alergikov, ale dokonca i vegetariánov či vegánov.

Recept odporúča kuchár P. Istoňa & KLEE lounge cafe Kežmarok