Polícia neustále zaznamenáva a vyšetruje prípady podvodov na internete, kde ľudia pri nákupoch platia internetbankingom. Ide o prípady, ktoré sú veľmi ťažko objasniteľné a preto neustále apelujeme na občanov aby aj pri takýchto platbách venovali zvýšenú pozornosť akým spôsobom uskutočňujú svoje platby a prostredníctvom akej spoločnosti ich realizujú.

Páchatelia využívajú takmer rovnaký spôsob prevedenia.

Zvyčajne daný podvod vyzerá takto:

Poškodený občan je neznámym páchateľom emailom kontaktovaný, že jeho prístup do internetbankingu bol zablokovaný, že sa má prihlásiť a aktivovať si ho znovu.

V odkaze sa občanovi objaví stránka totožná so známou bankou u nás. V dolnej časti stránky v modrom poli je platiteľovi ponúknutá možnosť ,,aktivovať“. Po tomto aktivovaní, je občan automaticky nasmerovaný na prihlásenie do internetbankingu.

Po zadaní svojich prihlasovacích údajov občan dostane správu, ide o aktiváciu aplikácie internetbankingu aj s aktivačným kódom. Po zadaní tohto overovacieho kódu nasleduje presmerovanie na stránku banky, kde od platiteľa žiadajú číslo platobnej karty, exspiráciu karty a CVC čísla karty.

Po zadaní týchto údajov pričom sú už prípady, že aj po ich nezadaní, občan dostane správu z banky, že mu z bankového účtu odišla finančná hotovosť!

Páchatelia sa takýmto podvodným konaním dostavajú k bežnému účtu osoby a prevedú si finančné prostriedky na svoje účty.

Podvodné adresy môžu mať aj takúto podobu: napr. supporti@vub.sk alebo vuban@o2.sk.

Pri akomkoľvek podozrivom konaní je potrebné kontaktovať políciu, svoju banku a prípadne kartu zablokovať!

 

Zdroj: krpz